Top

Etno Młyn – Instalacje Landart

Etno Młyn – Instalacje Landart

EtnoMłyn. Festiwal Landart’u i Sztuki Ludowej już niebawem! Poznajmy sylwetki twórców, którzy na potrzeby naszego festiwalu stworzą trzy wyjątkowe instalację Land Art, inspirowane lokalnymi tradycjami. Artyści opowiedzą o swoich pracach podczas wspólnego spaceru.

 

Jarosław Koziara – Performer i artysta plastyk z Lublina. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie- dyplom z plakatu. Zajmuje się wieloma dziedzinami sztuk wizualnych. Stworzył wiele scenografii teatralnych, plenerowych i telewizyjnych. Przez kilkanaście lat współpracował z zespołem Voo Voo tworząc jego sceniczny, płytowy i graficzny wizerunek. Tworzy niekonwencjonalne projekty artystyczne – olbrzymie, płonące konstrukcje oraz monumentalne land arty. W swoim dorobku artystycznym ma kilkaset okładek do płyt, książek, plakatów, znaków graficznych. Prowadzi firmę i wydawnictwo „Koziara Tararara”. Współorganizuje Land Art Festiwal. O sobie mówi, że żyje sztuką, dla sztuki i ze sztuki.

 

Mirosław Maszlanko – Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom uzyskał na Wydziale Malarstwa pod kierunkiem prof. Stefana Gierowskiego. Aneks z rzeźby u prof. Adama Myjaka. Pierwsza jego wystawa odbyła się w 1991 w Galerii Białej w Lublinie.  Brał udział w licznych wystawach zbiorowych, a także prezentował swoje prace podczas wystaw indywidualnych. Mieszka we wsi Jatne, niedaleko Warszawy. W swojej twórczości artysta używa materiałów naturalnych – trzciny, słomy, wosku (wcześniej kamienia, sznurów skórzanych, konopi). Z tych materiałów powstają efemeryczne, wręcz poetyckie a jednocześnie nowoczesne instalacje artystyczne bardzo związane z miejscem ich tworzenia.

 

Ryszard Litwiniuk – Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku, dyplom w pracowni prof. Edwarda Sitka. Na swoim koncie ma wystawy indywidualne i zbiorowe, w Polsce i za granicą. Uczestnik sympozjów i projektów związanych ze sztuką ziemi w Szwajcarii, Finlandii, Indiach, Polsce. Natura jest jego tworzywem, a siły natury często jednym z narzędzi. Stworzone przez niego formy żyją, mimo, że zastygły w bezruchu. Od pewnego czasu głównym terenem eksploracji twórczej artysty stało się drzewo.

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu Narodowego Centrum Kultury EtnoPolska2021
Partnerzy: Instytut Architektury Krajobrazu KUL, Wydział Artystyczny UMCS, Urząd Gminy Trawniki, Gminny Ośrodek Kultury w Trawnikach
Partnerzy medialni: Polskie Radio Lublin, Zieleń miejska, Dziennik Wschodni, LAJF Magazyn Lubelski

Fotografia powyżej- praca „Drzewo gorejące”, autor: Jarosław Koziara