Szkolenie z kreowania tożsamości zawodowej w architekturze krajobrazu
SZKOLENIE Z KREOWANIA TOŻSAMOŚCI ZAWODOWEJ
W ARCHITEKTURZE KRAJOBRAZU
Kim jesteś? Architektem Krajobrazu czy Projektantem Ogrodów? Kogo tworzysz, reprezentujesz ?
Przedstawiamy kolejną odsłonę nowatorskich warsztatów, na których dowiesz się wszystkiego o budowaniu własnej tożsamości zawodowej w dziedzinie architektury krajobrazu, z wykorzystaniem najnowszej wiedzy z psychologii biznesu.
Głównym celem organizowanego szkolenia jest budowa tożsamości zawodowej architektów krajobrazu i projektantów ogrodów na rynku usług, a także wskazanie obszarów działania dla osób pracujących w tych branżach. Pokażemy jak brak specjalizacji wpływa na postrzeganie naszego środowiska zawodowego przez społeczeństwo i ludzi branż budowlanych. Do praktycznych zajęć zostaną wykorzystane najnowsze metody kreatywnych i interaktywnych ćwiczeń personalnych.
Na szkoleniu poruszone zostaną zagadnienia opisujące różnice w postrzeganiu architekta krajobrazu i projektanta ogrodów, a także:
· określenie na rynku swojej specjalizacji,
· problematyka odnalezienia się na rynku usług,
· problematyka związana z nazewnictwem firm,
· logotypy i wizerunek, www , postrzeganie firmy,
· tworzenie własnej marki architekta krajobrazu i projektanta ogrodów.
Jesteśmy przekonani, że udział w naszym szkoleniu pozwoli uczestnikom zdobyć wartościową wiedzę oraz przydatne umiejętności w budowaniu własnej tożsamości zawodowej, które będą mogli wykorzystać w swojej karierze.
link do poprzedniej edycji szkolenia –> http://fundacjakrajobrazy.pl/warsztaty-kreowania-tozsamosci-zawodowej/
Co wyróżnia nasze szkolenie?
To pierwsze w kraju warsztaty prowadzone równolegle przez trenera biznesu oraz architekta krajobrazu. Szkoleniowcy skupiają się głównie na transferze wiedzy specjalistów od wizerunku i psychologii biznesu do dziedziny architektury krajobrazu.
Kto może uczestniczyć w szkoleniu?
- adepci architektury krajobrazu
- osoby, które zajmują się projektowaniem przestrzeni publicznych i komercyjnych
- osoby, które projektują ogrody przydomowe
- studenci
- wszyscy zainteresowani z branż architektury krajobrazu
Co zapewniamy?
- profesjonalną kadrę trenerską
- warsztaty składające się z zajęć teoretycznych i praktycznych
- materiały warsztatowe
Kiedy i gdzie?
- Miejsce: Lublin
Ze względów organizacyjnych prosimy obowiązkowo o potwierdzenie udziału w szkoleniu do dnia 9 stycznia 2017 roku na adres e-mail: fundacjakrajobrazy@gmail.com
Kontakt:
Bartosz Niewiadomski tel.: 665-646-664 e-mail: fundacjakrajobrazy@gmail.com
Prowadzący:
Małgorzata Bogdanowicz
Ukończyła psychologię ze specjalizacją psychologii organizacji i zarządzania na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz Małopolską Szkołę Trenerów Organizacji ROZVIYAK na poziomie zaawansowanym. Przez 7 lat pracowała jako handlowiec, potem była koordynatorem zespołu sprzedażowego branży reklamowo-wydawniczej.
Od 10 lat tworzy i rozwija zespoły sprzedażowe. Specjalizuje się w zarządzaniu zasobami ludzkimi, tworzeniu programów szkoleniowych oraz tworzeniu marki osobistej w zespołach handlowych zgodnych z wizją firm. Pracuje przy projektach związanych z rozwojem pracowników w zakresie Work Life Balance oraz zarządzania wiekiem. Prowadzi szkolenia z zakresu negocjacji i obsługi klienta w handlu, komunikacji interpersonalnej i umiejętności menadżerskich. Z pasją przekazuje swoje doświadczenia z branży reklamowej, wydawniczej, radiowej, motoryzacyjnej, budowlanej i meblarskiej.
Wojciech Januszczyk
Architekt krajobrazu, pracownik naukowy Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II, współwłaściciel GARDEN CONCEPT Architekci Krajobrazu, członek SAK i OSTO.
W swoich prezentacjach zwraca uwagę na wielowymiarowość wykonywanego zawodu. Wskazuje problemy branży i przedstawia autorskie pomysły ich rozwiązania. Postuluje, aby za wzorem innych krajów dokonano w środowisku zawodowym podziału na projektantów ogrodów i architektów krajobrazu. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w kierowaniu procesami inwestycyjnymi w obiektach architektury krajobrazu.
Wraz z zespołem firmy GARDEN CONCEPT bierze udział w wielu konkursach, w tym na aranżacje ogrodowe. W ubiegłym roku firma zajęła I miejsce na Targach Gardenia – INSPIRACJE-ARANŻACJE 2015 „KLASYCZNA NOWOCZESNOŚĆ” organizowanym przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Twórców Ogrodów oraz I miejsce na targach Zieleń To Życie – nagroda publiczności za aranżację „OGRÓD SNU”.
Program szkolenia:
I. Wprowadzenie
Poddanie pod dyskusję aktualnego obrazu środowiska zawodowego, związanego z architekturą krajobrazu. Poruszenie problematyki określenia obszaru działania projektanta ogrodu i architekta krajobrazu. Ukazanie jak brak specjalizacji wpływa na postrzeganie środowiska zawodowego przez społeczeństwo i ludzi branż budowlanych.
-
- określenie na rynku swojej specjalizacji
- problematyka odnalezienia się na rynku usług
- problematyka związana z nazewnictwem firm
- logotypy i wizaż, wizerunek, postrzeganie firmy
- tworzenie własnej marki Architekta i Projektanta
- portfolio Architekta Krajobrazu i Projektanta Ogrodu
II. Warsztaty
Praktyczny zajęcia zrealizowane w formie ćwiczeń.
Personal branding:
- Kreowanie wizerunku
- Profesjonalizm, wiarygodność, otwartość. Jak je pokazać? Co tworzy te i inne wartości?
Jaka jest Twoja historia, czyli storytelling w praktyce biznesowej – układanie historii kreującej odpowiednie elementy w specjalizacji zawodowej.
- Postrzeganie marki
- Analiza sześciu głównych elementów marki, czyli: Jak jesteś postrzegany w sieci ważnych dla Ciebie relacji?
- Wyróżnienie marki
- Tworzenie jednego elementu, który ma być wizytówką dla zapamiętania przez klienta – firmy, marki, osoby.
- Co mówią: strona www, logotyp, kolory, strój i inne elementy
- Social media – co nas mówią i jak je wykorzystywać, aby były narzędziem wspierającym markę?
- Analiza logotypów – co mają mówić do odbiorcy? Przedstawienie różnorodnych marek oraz Twój benchmark w świecie marek
- Dresscode – jak dobrać kolory zależności od charakteru spotkania oraz jak stworzyć własny styl?
- Wizytówki – wymiary, rodzaje, sposoby na wyróżnienie
- Jakim typem jesteś
- Analiza osobowości – poznaj siebie i wykorzystaj własne atuty
- Mocne strony – jak z nich korzystać?
- Podkreślenie swoich pozytywnych stron w relacjach z klientami
- Słabe strony – jak sobie z nimi radzić?
- Jakich zachowań powinniśmy unikać w efektywnym budowaniu wizerunku?
- Twoje wyróżnienie
- Tworzenie wraz z uczestnikami jednego elementu, który ma być wizytówką dla zapamiętania przez klienta firmy, marki, osoby.
- Komunikacja z otoczeniem
- Pisanie maili, wysłanie załączników itp.
- Rozmowy telefoniczne – czyli Twój głos, cel i podsumowanie
- Wizytówki – wymiary, rodzaje, sposoby na wyróżnienie
- Komunikacja niewerbalna
- Wpływ zachowania na relacje międzyludzkie
- Potęga uroku osobistego, wpływ naszej postawy na klienta, mowa ciała
- Gesty otwierające i zamykające
- Mimika i kontakt wzrokowy
- Rozmowa z klientem/inwestorem/wykonawcą
- Przygotowanie do rozmów z klientami – co warto wiedzieć, jak i kiedy używać znane informacje?
- Reakcje na obiekcje klienta – różne metody działania
- Język perswazji – czyli przedstawienie oferty zgodnie z oczekiwaniami klienta
- Tworzenie własnej oferty
- Elementy podstawowe ofert w branży – jak stworzyć ofertę jasną dla klienta?
- Użycie całej wiedzy z zakresu personal branding do napisania oferty
- Analiza wybranych ofert w trakcie warsztatu
- Relacje z klientami – początek, budowanie, utrzymanie
- Początek – jak rozpocząć rozmowy – efekt pierwszego wrażenia
- Budowanie – kiedy zadzwonić ponownie po złożeniu oferty oraz jak rozwiązywać problemy pojawiające się w trakcie realizacji zamówienia?
- Utrzymanie – jak sprawdzić satysfakcję klienta, jak uzyskać rekomendacje oraz jak wpływać na zmianę świadomości społecznej w tworzenie wizerunku Architekta Krajobrazu i Projektanta Ogrodów?